وي ادامه داد: در همين راستا و به منظور حمايت از توليد کنندگان، بازارچههاي موقت فروش صنايعدستي به صورت متمرکز و سازمان يافته برگزار و هنرمندان و صنعتگران در اماکن قابليت دار هر استان نسبت به معرفي محصولات صنايعدستي اقدام کنند.
مدير کل حمايت از توليد و بازرگاني اين معاونت با اشاره به اينکه اين بازارچهها با اهدافي چون آشنايي با هنرهاي سنتي و صنايعدستي هر استان، ساماندهي و سازماندهي هنرمندان، صنعتگران و تعاونيها، شرکتهاي دولتي و خصوصي راه اندازي ميشود، اظهار داشت: کمک به توسعه صنعت گردشگري و ايجاد پيوند ميان دو صنعت و بالا بردن ميزان آشنايي گردشگران تابستاني با فرهنگ و توليدات هر منطقه از ديگر اهداف برپايي است.
کيايي تصريح کرد: بر همين اساس برگزاري با شکوه تر اين بازارچهها، بررسي، کارشناسي و برنامه ريزيهاي لازم در اين زمينه صورت گرفت و دستور العمل آن تدوين و به استانها براي اجرا ابلاغ شد.
وي با بيان اينکه ايام تابستان به دلايلي چون مناسب بودن آب و هواي اکثر مناطق کشور، وجود فضاي سبز و طبيعت زيبا تعطيلي مدارس زمينه مناسبي را براي بازديد از جاذبههاي گردشگري فراهم ميکند، گفت: در چنين زماني ايجاد بازارچههاي صنايعدستي موجب تجديد ساختاري اقتصادي، اشتغالزايي، درآمد زايي، فقر زدايي و تجديد فرهنگ ملي و بومي فراموش شده خواهد شد.
مهدي کيايي در ادامه اظهار داشت: برپايي بازارچههاي موقت عرضه و فروش صنايعدستي از جمله راهکارهاي موثري است که علاوه بر فرهنگ سازي، موجب تقويت زنجيره توليد و فروش و در نهايت ارتقاء مصرف صنايعدستي کشور شده است.
اين مقام مسئول اضافه کرد: اين موضوع ميتواند گامي موثر در تحکيم اقتصاد ملي و رونق گردشگري محسوب شود در همين راستا ميتوان به برپايي بازارچههاي موقت عرضه و فروش صنايعدستي در نوروز امسال 88 اشاره کرد که در طول مدت 15 روز تعطيلات نوروزي در 319 منطقه، 2 هزار و 517 غرفه، 21 چادر عشايري و 10 آلاچيق برپا شد./111
انتهای پیام/